woensdag 30 mei 2012

OPI lakken en hun namen

Voor het verzinnen van de namen van alle kleuren is een flinke dosis creativiteit en humor nodig. Zodra er weer een nieuwe collectie in aantocht is kijken we uiteraard eerst naar de tinten maar nog geen halve seconde later zijn toch echt de bijbehorende namen aan de beurt. Neem een paar hilarische voorbeelden uit de Holland Collectie; Did you 'ear about Van Gogh, I don't give a Rotterdam of Kiss me on my tulips. Soms geeft zelfs de naam de doorslag, recentelijk voorbeeld van een jongen die een nagellak van OPI voor zijn vriendin wou kopen, en koos voor de kleur "Koala Bear-y", hij heeft haar in AustraliĆ« ontmoet! Neemt niet weg dat dit een fantastisch diep donker roze tint is. Voor haar zus die net een  chihuahua pup heeft kocht een klant uiteraard "my chihuahua bites", een spicy oranjerood. En mijn collega met een bruids en avondmode boutique verkoopt niet voor niks de kleuren "second honeymoon", "hopelessly in love" en "at first sight" van OPI het best. Mijn eigen favoriet is "tasmanian devil made me do it" en het blijft leuk om te zeggen, als mensen vragen welke kleur ik op heb, "feelin hot-hot-hot" of  "i'm not really a waitress". Kom dus snel een kijkje nemen in de nagelstudio van Esthetica Enschede, al was het alleen al voor alle benamingen.

Benieuwd naar waar en hoe de kleuren en namen worden bedacht, klik hier voor youtube filmpje